|

Viete ako merať úspech vašej mobilnej aplikácie?

Viete ako merať úspech vašej mobilnej aplikácie? - obrázok

Nedovoľte vašej mobilnej aplikácii stať sa mestom duchov.Mobilné aplikácie sa stávajú hlavným zdrojom digitálnej interakcie mnohých z nás.

Štatistiky hovoria jasne - hrou s mobilnými aplikáciami strávi bežný majiteľ smartfónu až štyri z piatich minút z jeho používania.Dokonca 52% návštev  sa uskutočňuje pomocou mobilných aplikácií. Nie každá sa však stane úspešnou. Poradíme vám ako merať úspech tej vašej. 

 


●    Metrika získavania užívateľov

 Odkiaľ sa užívatelia dostali k vašej mobilnej aplikácii? Je nesmierne dôležité poznať tie najefektívnejšie kanály. Najprv môže byť identifikácia zložitá, no vhodným testovaním počas marketingovej kampane sa dopracujete k výsledku. Testovať treba všetky dostupné kanály niekoľkokrát. Rôzne zistenia vám ukážu, na čo sa sústrediť v budúcnosti, aby ste vašej mobilnej aplikácii zabezpečili dostatočné množstvo stiahnutí.

●    Miera zapojenia užívateľov

 Metrika merajúca interakcie v mobilnej aplikácii a spôsob, akým ju užívatelia využívajú. Prečo je potrebné činnosti sledovať? Dôvod je jednoduchý – pokiaľ má mobilná aplikácia 1000 stiahnutí, no nikto ju neotvorí, nemôžeme ju nazvať úspešnou. Aktívny užívateľ aplikáciu dokonca nielen otvorí, ale i aktívne využíva jej funkcie. Pokiaľ poznáte spôsob využívania, máte možnosť zvyšovať jeho spokojnosť a šancu, že sa znova vráti.

●    Metrika merajúca výsledky

 Nastavenie cieľového počtu konverzií dokáže zabezpečiť úspech vašej mobilnej aplikácie. Analýza výsledkov vám pomáha jasne určiť, vďaka ktorým funkciám aplikácia efektívne dosahujete stanovené ciele a ktoré funkcie neprinášajú výsledky.

●    Miera návratnosti

Vypočítame ju veľmi jednoducho ako podiel aktívnych užívateľov k novým užívateľom mobilnej aplikácie. Miera návratnosti predstavuje veľmi dobrý indikátor, či je aplikácia pre užívateľov pútavá a zaujímavá, čo v dlhodobom horizonte prináša úspech. Nezabúdajte preto pravidelne zbierať, vyhodnocovať a reagovať na spätnú väzbu.

●    Miera kvality

 Kvalita mobilnej aplikácie sama o sebe neznamená, že v aplikácii všetko funguje perfektne a bez problémov. Dôležité je však tieto problémy čo najrýchlejšie zachytiť a opraviť. Tak isto je nevyhnutné hľadať spôsoby ako vašu mobilnú aplikáciu neustále vylepšovať a zlepšovať  užívateľom zážitok z používania.

●    Počet stiahnutí a inštalácií

Získavanie veľkého počtu stiahnutí je prvým krokom k úspechu už od vzniku mobilnej aplikácie. Je to jedna z najdôležitejších metrík, no nemala by byť využívaná ako jediný indikátor úspechu. Štatisticky až 80% mobilných aplikácií užívatelia stiahli a otvorili len raz. Preto je dôležité prepojiť jej využívanie s ostatnými metrikami.

●    Celoživotná hodnota užívateľa mobilnej aplikácie

Metrika vyjadrujúca aký veľký príjem môžete očakávať od užívateľa v priebehu času, kedy bude mobilnú aplikáciu využívať. Pokiaľ dokážete predpokladať veľkosť profitu jedného užívateľa, viete vyčísliť, koľko môžete minúť na prilákanie ďalšieho.

Hoci je mobilných aplikácii neúrekom a nie všetky sú úspešné, nemali by ste sa od jej tvorby nechať odradiť. Pokiaľ si dáte záležať na jej kvalite a pravidelne budete sledovať všetky ukazovatele, dokáže mobilná aplikácia do vášho biznisu priniesť nový rozmer. Neváhajte preto osloviť skúsených vývojárov, ktorí si s vývojom mobilnej aplikácie hravo poradia.

 

 




Ohodnotiť článok:
Komentáre (0)
Komentáre

Pre pridávanie komentárov sa prosím prihláste.