|

Čo je a načo slúži ochranná známka?

Čo je a načo slúži ochranná známka? - obrázok

Ochrannou známkou, ako už s názvu vyplýva, chránite konkrétny predmet pred tým, aby ho niekto neoprávnene používal.

Deje sa tak najmä v prípade produktov, lôg, symbolov či názvov, ktoré sú jednoducho jedinečné a práve ich používaním tretej strany by sa mohlo napríklad poškodiť Vaše meno či konkrétny predmet v ochrannej známke.

 

Na čo slúži ochranná známka?

 

Určite jedným z najdôležitejším atribútov pri podnikaní je schopnosť odlíšiť sa a byť originálny. Ak máte niečo jedinečné, bola by škoda, ak by ste si to nechránili. Ochranná známka je označenie tovarov a služieb, predmetov a značiek, lôg či dizajnov, ale aj slov, fráz či sloganov a mnohých iných predmetov aj tých nehmotných najmä. Majiteľovi dáva ochranná známka výlučné právo zabrániť komukoľvek, aby používal zhodné alebo zameniteľné označenie pre rovnaké alebo podobné produkty, tovary, služby, slová či dizajnové prvky, ktoré sú predmetom ochrannej známky. Inak povedané, dokážete si tým absolútne ochrániť daný predmet ochrannej známky a tým sa nemôže stať, aby Vám bolo týmto spôsobom ublížené. Každá ochranná známka má svoju hodnotu, ochranné známky tých najväčších firiem sveta dosahujú hodnotu rádovo milióny eur.

 

Ako navrhnúť ochrannú známku?

 

Návrh ochrannej známky podľa zákona  o ochranných známkach je pomerne zložitý proces, keďže si jasne musíte definovať samotný predmet ochrany. V tomto prípade je lepšie využiť pomoc odborníkov. Ak by ste totiž na niečo zabudli, konkurencia to dokáže ľahko využiť. Taktiež by bolo dobré si premyslieť, či chcete zabezpečiť pre daný predmet ochranu len v rámci napríklad našej republiky alebo máte záujem rozšíriť portfólio krajín, kde bude ochrana platiť.

 

Ako ochrannú známku si môžete zvoliť vždy len predmet, ktorý je originálny, nepoužíva sa bežne alebo si ho nemožno s inou ochrannou známkou zameniť. Pre registráciu na ochrannú známku radšej využite profesionálnu spoločnosť. 

 

FOTO: © Rawpixel.com / Dollar Photo Club



Ohodnotiť článok:
Komentáre (0)
Komentáre

Pre pridávanie komentárov sa prosím prihláste.