|

10 tipov ako vytvoriť profesionálny leták

10 tipov ako vytvoriť profesionálny leták - obrázok

Propagácia Vášho produktu, služby či firmy býva niekedy obtiažna. Musíte myslieť na mnoho faktorov, ktoré v procese propagácie zohrávajú dôležitú úlohu. V prvom rade je nutné vybrať si tú správnu formu propagácie. V prípade, že ste sa rozhodli pre leták myslite na to, že úlohou tohto kúsku papiera tvoreného digitálnou tlačou, je ukázať tvár Vášho produktu alebo firmy.

Grafika a obsah tohto letáku poskytujú prvý dojem Vašim potencionálnym zákazníkom. Preto je nutné k samotnej výrobe pristupovať s vysokým dôrazom na kvalitu. V tomto článku si povieme o desiatich tipoch, ktoré Vám pri výrobe letákov na profesionálnej úrovni môžu pomôcť.

Výroba letákov tip č.1: nájdite si vzor a inšpirujte sa

V prípade, že s grafikou ani výrobou letákov nemáte žiadne skúsenosti nezaškodí, ak sa skúsite inšpirovať niekde inde. Na internete je možné nájsť množstvo letákov, či plagátov určených na rôzne príležitosti. Pri ich prehliadaní sa skúste vžiť do úlohy zákazníka. Pýtajte sa sami seba, vyzerá tento leták dobre ? Čo mi chce povedať ? Vystihuje jeho grafika obsahovú časť ?  Zapisujte si čo Vás oslovilo a naopak čo sa Vám nepáčilo, resp. čo Vám chýbalo.

Výroba letákov tip č.2: zvoľte si vhodný softvér

Potom, čo už máte určitú predstavu ako by mal Váš leták vyzerať nasleduje voľba softvéru, v ktorom ho budete vytvárať. Možnosti sú bohaté a za zmienku stoja určite Adobe InDesign, Microsoft Publisher (súčasťou balíka Microsoft Office) alebo sa taktiež môžete uchýliť k online aplikáciám ako napríklad LucidPress (lucidpress.com), ktorý je v základnej verzii zdarma.

Výroba letákov tip č.3: poznajte svojich zákazníkov

Pred samotnou tvorbou letáku je dôležité poznať cieľovú základňu- komu budú určené. Na základe týchto informácií prispôsobíte grafiku a ich celkové podanie. V prípade, že Vašu zákaznícku základňu dobre nepoznáte, skúste k nim prehovoriť prostredníctvom rôznych ankiet, či možností spätnej väzby a zmapujte ich reakcie. Pamätajte, že čím presnejšie sa im trafíte do vkusu, tým úspešnejšie budú Vaše letáky.

Výroba letákov tip č.4: použite šablóny

Pri výrobe grafickej stránky nemusíte nutne vytvárať vlastný vizuál. Iste, že ten Vám prinesie vysokú mieru originality, no ak ste menej nároční pomôžu Vám aj predvolené šablóny. Tie nájdete v každom softvéri na výrobu letákov a ich výhodou po stránke originality je možnosť ich úpravy. Zmena farieb, fontu, či usporiadanie grafických prvkov, Vám pomôžu prispôsobiť si leták k Vášmu vkusu. Ďalšou výhodou predinštalovaných šablón je, že Vám do nich stačí vpísať len Vaše údaje pričom sami o sebe poskytujú profesionálny vzhľad.

Výroba letákov tip č.5: obmedzte písomné informácie

Myslite na to, že všetkého veľa škodí. Dvojnásobne to platí pri výrobe letákov a písaných informáciách. Veľké množstvo textových informácií dokáže na prvý pohľad odradiť a taktiež bude Váš leták pôsobiť nudne. Práve preto voľte vhodné informácie, ktoré za Vás povedia všetko podstatné, v čo najkratšej forme. Taktiež nezabúdajte na to, aby Vaše kontaktné informácie boli na letáku dobre viditeľné.

Výroba letákov tip č.6: pýtajte sa na názor okolia

Nebojte sa opýtať na názor Vášho okolia. Ukážte Váš leták známym a opýtajte sa, čo si o ňom myslia. Ich odpoveď konfrontujte s tým, o čom Váš leták chcel informovať. Na základe viacerých spätných väzieb sa dozviete, či sa Vám podarilo splniť cieľ. 

Výroba letákov tip č.7: držte sa toho, čo funguje

Nesnažte sa za každú cenu byť pri výrobe grafickej stránky letáku iní. Držte sa skôr postupov, ktoré fungujú už dlhý čas. Napríklad väčšina návrhárov letákov používa už roky 10 až 20 druhov písem pri rôznych projektoch. Je to aj z konštrukčných dôvodov, pretože jeden typ písma zabezpečuje dobrú čitateľnosť, iný sa zas viac hodí do úlohy nadpisov.

Výroba letákov tip č.8: stavte na jednoduchosť

Samotná grafika letákov by mala byť čo najjednoduchšia a mali by ste sa vyhnúť tomu, aby Váš leták nepôsobil príliš vyčačkane. Nepoužívajte viac obrázkov, vzorov, či textu, než je naozaj nutné. Dávajte si pozor na vhodné kombinácie farieb, aby grafika Vášho letáku nepôsobila mätúco a hlavne, aby sa z neho Vaši zákazníci dozvedeli to podstatné. Nie nadarmo sa hovorí stará známa veta- v jednoduchosti je krása.

Výroba letákov tip č.9: zabudnite na domácu tlač

Tlač letákov si vyžaduje určitú kvalitu. Nezabudnite, že sa Vašim letákom chcete prezentovať pred potencionálnymi zákazníkmi. Práve preto musí byť všetko tip-top. Vaša domáca tlačiareň nie je v žiadnom prípade na takúto kvalitnú tlač a druh papiera pre letáky stavaná. Využite služby grafickej tlače vo Vašom meste a zverte sa do rúk odborníkom. U nich sa rovnako informujte o rôznych možnostiach a druhoch tlače, pričom si nechajte poradiť tú najlepšiu práve pre Vaše letáky.Výroba letákov tip č.10: používajte vysokokvalitný papier

Popri obsahu a grafike letáku je dôležité aj jeho samotné vyhotovenie a papier, na ktorom je vytlačený. Myslite na trvanlivosť a pevnosť Vašich letákov. Tie určite nevzbudia dobrý dojem, keď budú po pár dňoch pôsobiť dokrčene, prípadne sa pri manipulácii roztrhnú. Práve preto používajte na tlač kvalitný papier. Býva síce drahší, no naozaj podnieti dojem, že Vám na Vašich zákazníkoch, letákoch  a tomu čo propagujú naozaj záleží. 

 



Ohodnotiť článok:
Komentáre (0)
Komentáre

Pre pridávanie komentárov sa prosím prihláste.